lördag 12 juni 2010

Mer spännande så


Världsmästerskapen i fotboll är i rullning.
Vem fan bryr sig? Egentligen?
Hela världen tycks det som.
På jobbet hade de flyttat stolar och bord i lunchrummet, för att bilda en liten parkett till tv.n.
Så in i helvete löjligt, tänker jag.
Jag är av den åsikt att om inte Sverige är med finns ingen vits att kolla. Och knappt då heller i och för sig.
Men jag tänker om, då fotboll verkar engagera mer personer än något något annat. ÅH!

Kanske lika bra att följa bollen och bli ett med sporten. På jobbet lär jag ju ändå få en frispark rätt i magen om jag byter kanal.

Så detta år går jag all in. Eller försöker iaf göra det lite mer roligt, dvs få lite mer vinning ut av eländet (kanske också ett tips till alla suckande som stör sig på när den andra hälften bänkar sig en månad framöver och sysslor som matlagning,älskog och barnuppfostran får ta halvtid*)

Så jag sätter pengar. Den jag utmanar är min bror som har stenkoll. Jag frågade om vilket lag Svennis tränar nu, jag trodde ju givetvis det var England och tänkte man kunde heja lite på det laget eftersom det är liiite svenskt i alla fall. Men han rabblade upp hela Svennis karriär. Den har jag redan glömt, men det var nån skithåla i Sverige som tog honom till Europa och sedan England och nu-kommer-jag-inte-ihåg-mer. bra koll har han. Som storasyrra är jag både bekymrad över vilka kunskaper hans hjärna måste mista och impad av intresset. Well.
Så vi bettar. Jag och bror. En selmalagerlöfspapperslapp per match.
Kanske borde börja misstänka om detta är ett sätt för honom att finansiera sommaren.
Men å andra sidan trodde ingen att Grekland skulle vinna ett EM.

* halvtid = den paustid mellan halvlek**
** halvlek = speltid. 1 halvlek är 45 min
Källa: bror

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar