lördag 12 juni 2010

Fungerande anledning till en Iphone?


Det är onödigt att köpa nytt om man har fungerande grejer
Men vad räknas som fungerande egentligen?:
Jag börjar undra om min mobil har en himlafärd till mötes snart, eller om det är jag som är kräsen.

den kan inte ta emot mms, varpå jag varje gång får ett måste jag skicka ett ursäktande vanligt sms min mobil är lite knäpp, så kan inte ta emot din bild. Vad var det? Åh, en bild på dig med en öl? Najs, kan tänka mig hur fräscht det är! Jag har mail om du vill...

Batteriet laddar ur fortare än jag hinner svara och förklara att jag har dåligt batteri. Kan vara irriterande. Ehh bara så du vet har jag dåligt batteri... Kan dock vara användbart som när gång när ett gammalt och avslutat ragg ringde mig runt värdiga halv tre lördagnatt.
Hej Hanna, jag är på efterfest. vill du komma hit?
Ehh,, nja jag tror inte det
Vad är det? Du låter så konstig.
Ehh jag är hos... xxx
öh.. Okej.
Oj nu dör min mobil!
Fan vad dålig, Hanna
Klick.
Ett klick säger mer än tusen ord

När väl batteriet håller och det borde vara fritt fram att konversera, då kan mobilen spexa till samtalet genom att göra så att jag inte hör vad som sägs i andra delen av luren. Dock hör den andre vad jag säger Jag hör inte vad du säger, men du borde höra mig. Så jag kan ju köra en monolog här till du kommer tillbaka i luren. Funkar ok på vänner, men mindre bra på seriösare samtal som chefer och dylikt

Numera glappar ingångsporten till headset och batteriladdare. Så för att jag ska kunna ladda, och att det ska ta måste jag ha en hårsnodd virad runt. Alternativt sitta och trycka in laddaren.

Okej, mobilen "funkar"- jag kan ringa ( när den inte strular vill säga) och jag kan sms:a.
Men har jag inte skäl nog att införskaffa mig en äppellur? Snälla snälla snälla...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar