söndag 16 maj 2010

Det gäller att prioritera

Gårdagkvällens tema var "separation". Jag separerade mig lika fort från vintern som från pengarna i plånboken. "Ingen alkohol den här helgen"- så löd Herr Plånboks uppmaning innan helgen tog fart.En rimlig uppmaning tyckte jag,eftersom herrn just nu är relativt dvs väldigt tom och dessutom kan man ju ha kul utan alkohol. Men så hamnar man i en affär med grön skylt och goda drycker, och tänker att solen -kanske- bara -kommer -en -helg -på- hela- året- och- då -vore -det- ju- synd -att- inte- dricka- rosé.

Lördag kväll: Gratis inträde på ny klubb! Yes, då har man ju nästan tjänat in den flaskan rosé man njutit av.
Ny klubb, ny bar: Måste ju testas och enligt ryktet har de Happy Hour ända fram till kl 00.
Drinklistan ser lovely ut. Men drinkarna kostar 97 spänn styck. Inte att tänka på! Men just det ja, Happy Hour! Får köpa en drink för 84 pengar. Fy fan vilken rea! Lika bra att bjuda en vän på en öl när jag gör såna fynd i baren!

Men jag har vetenskapen på min sida. Lyckoforskningen säger att man inte blir lyckligare av pengar. Men man blir fasen lyckligare av alkohol. (det är dock min egen vetenskap)

För de sista slantarna köpte jag i morse apelsinjuice. Den billigaste jag kunde hitta. Jag hoppas den räcker hela veckan.

För övrigt: Jag gillar bra kvällar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar